25 april 2006

Onsdag 26 april

Veckans tema: Kvällar med Bryan, kvällar man minns.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer! Läste Illustrerad Vetenskap i dag. Lät inget fastna, för den hade dryga året på nacken. klarade Amasonfloden på fem poäng i bit-för-bit.

Såg en av våra lagmedlemmar, ännu doktorand, snart doktor, på SVT häromdagen = seriös kanal = kunnig person.

Såg Champions Leaguematch ikväll. Arsenal vidare till final

Ergo: Mer laddad än vanligt inför morgondagens batalj.

Anonym sa...

En gammal flyggubbe har dött. Han var den första att flyga i MACH 2, som är 2078 km/t, och det är två gånger ljudets hastighet!

Men den som sprängde ljudvallen in the first place var ju Chuck Yaeger.

För övrigt tror jag vi är i deep shit ikväll, för Bob Seeger är aktuell, och har någon pluggat på gamla musikgubbar? Någon? Nää... Och än värre - Bruce Springsteen har spelat in skiva med Seeger-låtar. Det blir två gubbar det.

Vi ses.

Anonym sa...

p.s. Men vad fan är MACH förkortning för? Det måste jag kolla upp.

Anonym sa...

Jag har åtagande med Lisa och Ola ikväll. Vi ska se den sista och avgörande Champions Leaguesemifinalen Barcelona-Milan. Så jag står över ikväll.

Men kom ihåg: Han heter Pete Seeger och gjorde bl.a. "We shall overcome" som Marita Ulvskog (tror jag väl det var) gjorde ett bejublat framträdande med.


Vill man plugga lite Springsteen/Seeger rekommenderar jag http://bruce.orel.ws/seegersessions/

Kör hårt - krossa dem

ml sa...

kommer inte ikväll, det är min födelsedag (minsann) och TL har bjudit ut mig på middag. lycka till!

Anonym sa...

Hahaha Bodil, strålande!

Och du, Turboapa - jag antar att du är vår Doktorandapa a.k.a. TV-apa. Grattis som helvete på födelsedagen.

Anonym sa...

Ja gratulera vill jag också göra!!!

Supergrattis!!!

Anonym sa...

Det var ju Birgit Friggebo ju som sjöng ju... Hon var f.ö. xxxminister i den borgerliga regeringen när man tillät byggandet av hus utan avlopp och källare (ja typ flyttbara) om max 10 m2 på egen eller arrenderad mark utan att bygglov behövdes.

se så lång mening

Nåja. Kvällen var bra utan höjdarpoäng. Vi fick 15,5, vinnarna Simple Minds 21. Enda skamliga missen var att vi inte klarade vad John Lennon, Ronald Reagan, Bob Hope och en till snubbe hade gemensamt. De har alla namngett ngt, men vad?

Kvällens bästa icke-fusk-fast-man-har-chansen: Maria hade med sig måttband (som f.ö. är i min ficka) för att mäta stickningen. Första frågan lyder: Vilka är de exakta måtten på ett A4? Vi får full pott UTAN att använda måttband!