21 augusti 2006

efter och inför

Förra veckan fick vi slita som djur. Nya quizmistressen Megan var SVÅR. Dessutom led hon av en svår innantilläsningsneuros. När hon skulle upprepa en fråga upprepade hon HELA frågan, precis som hon hade skrivit den. Och alla frågor hade hon skrivit som en hel liten Så-ska-det-låta-fråge-påa, om ni förstår vad som menas. Hemskt.

Nåväl, vinnarna hade 20,5, S Psychopaths 18,5 och vi 18. Att vi redde ut vilka japanska namn som motsvarade olika fisksorter på sushimenyn var väl bland det bästa vi åstadkom.

Veckans utmaning blir väl (om det är Bryan som styr), att memorera dagens sydsvenskan-lista över skivor som kommer ut i höst... Men förhoppningsvis räcker det en bit att notera att Samuel L Jackson på en eller annan sajt blivit framröstad som tidernas coolaste skådespelare.

Så:

Onsdag 23 augusti

Maria satsar på att dyka upp en timme före start.

5 kommentarer:

Anonym sa...

På onsdag kl. 20.30 står jag på Mölleplatsen ivrigt inväntande Gogol Bordellos spelning. Så jag sviker er tyvärr denna vecka - men kommer tillbaks inom kort

Anonym sa...

det blir ingen apa för mig idag pga. fotbollsträning.

Anonym sa...

I det här vädret? Muahahahahaa...

Nå. Då håller jag min kväll öppen tills, säg, 18.00. Sen hittar jag på nåt jättejättejättejätteroligt annat att göra. ??????????

Äsch, min deadline blir 17.50, så hinner jag pila till Bolaget och köpa tröstvin ifall det inte skulle bli nåt.

Anonym sa...

Alltså, jag blir lika tråkig som Peter. Eftersom jag såg lite av Gogol Bordellos spelning i Hultsfred som dessutom gav mersmak så befinns även denna apa på Mölleplatsen.

Förhoppningsvis nära scenen och inte längst bak bland barnvagnsghettot.

Men nästa vecka finns det hittills inga ursäkter att inte vara närvarnde på Pickwick.

Anonym sa...

Ingen turboapa för mig heller - ska gogolbordella som fasen