11 september 2008

Tillbaka på banan?

Tredje plats som inte skämdes för sig. Bättre än psykopaterna. Några bortslafsade poäng, och några riktigt tillfredställande. Till exempel Belize + El Salvador (land som inte gränsar till båda haven), figment ("skapat av fantasin", kommer från latinets "att forma"), KLM (världens äldsta flygbolag som fortfarande heter samma sak), och The Taming of the Shrew (10 things to hate about you bygger på den).

Vanligtvis är det ju Bodils fel att vi inte vinner, men den här gången kan det ha varit Mickes. Han hade säkert sagt Paradise City istället för Living on the edge på låttextfrågan, och hade säkert vetat att Jimi Hendrix av vilken tidning det nu var anses vara den bästa gitarristen.

Vi fick poäng på fobifrågan! Och jag lovar Gud att nu SKA jag plugga in alla fobier som finns innan det är Megans tur nästa gång. Jag ska.

2 kommentarer:

Bodil Johansson sa...

Japp, nu är vi heta. På onsdag är jag på plats. Vilka är med mig?

Anonym sa...

Jag är definitivt med - det är ju medvind