13 december 2006

Facit från generalrepetition

Vi, Anna, Bodil och Peter, uppnådde apans mål: pallplats, ta apan ur tonårsträsket och vara bättre än psykopaterna. Och detta trots amerikanska vrålapor med allvarliga kontaktbehov vid bordet bredvid oss.

Visst hade det varit bra om alla i finallaget hade funnits med ikväll men men, på söndag gäller det.

Dresscode: Vit skjorta (visst har vi alla en sådan i garderoben?)
Detta är ett enkelt sätt att utmärka sig på krogen eftersom de flesta verkar vara klädda i svart eller någon mörkmurrig färg.

Och fast varken Maria eller Micke var där lyckades vi med att sätta året när Ginger Spice lämnade Spice Girls (1998) och vilket rum som inte finns med i Cluedo (drawing room).

Men på söndag gäller: den som inte ligger inlagd med dropp på sjukhus och är anmäld ska infinna sig på Pickwick.
Vi ses!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag hade då inte haft en ena möjlighet i världen att sätta årtal efter Ginger Spice. Och Cluedo har jag aldrig spelat.

Fans skit att vi inte får till apknappar till på söndag. Kanske ska vi göra nåt i trolldeg?

Anonym sa...

Jag föreslog stryka-på-bläckstråleutskrifter med den logo som Micke kanske hadde klart - att stryka på T-shirt. Dock har jag inte en chans i världen att hinna med eftersom jag bara har typ fjorton minuter kvar att spendera innan jag åker till Umeå på 3 veckors julledighet. Men om någon är hemma, sjuk och understimulerad kanske - eller bara understimulerad...

Dessutom hade vi inte heller en chans i h-vete att sätta år efter Ginger Spice. man får nog säga att vi tog det på året då iMac lanserades.

Och tilläggas bör att det var typ 18 av 24 Multiple Choice (Megan) och att vi aldrig gissat så bra!

Anonym sa...

Fick loggan nu. Precis nu alltså. Vet inte riktigt vad vi ska ögra med den med så här kort varsel. Det är ju full rulle dag som kväll fram till på söndag.

Jag kan ju alltid skriva ut den på en A4 som vi kan tejpa fast på bordet. Så mycket mer hinner jag antagligen inte.

Anonym sa...

Jamen det är väl inte så tokigt alls! Skriv ut den!

Jag skulle förresten kunna mecka ihop en annan grej, som är bättre än att ha den på bordet... Jag ringer dig, Micke.

Anonym sa...

Fy sjutton vad ni är fina o bra! Jag längtar ännu mer till söndagen!

Bodil Johansson sa...

Och vill vi piffa till oss ännu mer så har de på "DIN SKO" lurviga innetofflor i form av gorillahuvud. Kostar 100 pix och one size fits all.

Anonym sa...

Är det ok om jag kommer med ap-läten med jämna mellanrum?
(Jag är ju vid teatern)
Ser också fram emot söndag!

Anonym sa...

JAG HAR INGEN VIT SKJORTA.

En vit t-shirt är det bästa jag kan åstadkomma. Men oroa er inte, vi kommer att se enhetliga ut ändå, på vårt eget lilla vis.

Egentligen borde vi ha kostym resp. knytblus och kjol.