18 december 2006

Tidig morgonrapport dagen efter

Nu med bilder uppladdade på ett skakigt X2000 med taskigt batteri.



Vi var väl förberedda (?) och vid gott mod. Särskilt Anna var vid gott mod - hon strålade som en sol mest hela tiden. Den fina loggan gjorde sig jättefint lajv. Raketversionen satte vi upp på eldstaden vid bordet, och den runda versionen satt på våra respektive skjort- och tröjbröst. Vi hade även stödapor, smågodis och bananer till vår hjälp, och så bar det av.



Temat för kvällen var "De fyra elementen". Det blev ju lite väl mycket naturvetenskap, kanske, men även en imponerande mängd gubbfrågor (The OJs?). Frågeantalet var 32, fast det var väl inte riktigt sant, för det var tusen handouts, med sjuhundra poäng på varje.

Jag är lite trött, så jag kommer knappt ihåg några frågor, men vid rättandet av Spitfire Psychopaths arton papper kunde vi ju konstatera att de var mycket bättre på handouts än vi. Varför var det så? Å andra sidan var det säkert TVÅ "vanliga" frågor som vi kunde men inte de (...).

Resultatet blev iallafall att vi kom fyra, vilket ju är helt enligt planen att göra bättre ifrån sig än förra året (då vi kom femma). Vi slog inte sajkopjättarna, men


VI BLEV BEST IN SHOW för att vi var så fina med vår aplogga. Det innebar fem checkar till bordet! Micke fick stå på rad och "argumentera" för vår sak. Rent objektivt var han ju helt klart den finaste i raden (den solstrålande Anna såg lite rörd ut, så fin var han).

Gubblaget General No Legs vann. Spitfires trea. Det intressanta var väl kanske egentligen att Caltex and the oxymorons (förra årets vinnare väl?) kom näst sist.

Vi tippar att Spitfire Psychopaths har lägst medelålder i laget och vi näst lägst. Är det månne dags för ett gemensamt träningsläger där vi över på gubbmusikfrågor? Har vi själva något att vinna på det? Eller ska vi nöja oss med att vårt hemliga vapen Micke ändå kan många gubbmusikfrågor? Är problemet egentligen att Micke inte kan svara på så många gubbmusikfrågor som han borde? Alla dessa frågor.

13 kommentarer:

ml sa...

Oj - glömde! Vi har tydligen fått en plakett med vårt namn (här blev det visst ett royal we. coolt!) någonstans i lokalen. Vi hittade den inte bara. På toaletten? I farstun?

Anonym sa...

P.S.
Jag tror att vår medelålder igår var typ 36 eller 37. Tänk om General No Legs inte är äldre än så. Män åldras ju så illa överlag. Själv visade jag ju leg på systemet häromveckan (så fick jag det sagt IGEN muahahahahhahahahahahhahahaa).
/ml

Anonym sa...

Eftersom mitt liv är lite i kaosstadiet just nu - och jag lämnar Malmö imorgon kommer tyvärr inte jag att kunna lägga upp bilder förrän tidigast onsdag - men jag vill trots det säga att om ingen gjort det på onsdag så kommer det upp ett bildcollage då.

Och så vill jag gratulera oss till en storslagen insats - faktiskt så gott som totalt utan tveksamma ingripanden...

Turboapalogon kommer väl också snart upp på Bloggen? (och i mejl till mig så kanske det kan bli en hemsida till sist.

Anonym sa...

Foto kommer snart, frågan är bara om ni vill ha halv Peter eller halv Micke...

Håller med om att jag borde klara gubbrocken bättre med det var ju nära på 10cc & Seals & Croft...
http://en.wikipedia.org/wiki/Summer_Breeze_%28song%29

När det gäller OJ's är jag dock endast bekant med den fantastiska "Backstabber".

I slutändan tror jag att det är rutin som gäller. Vi stog upp betydligt bättre i år än förra året men kroknade lite mot slutet. Nästa år står vi på pallen!

Anonym sa...

Alltså, det där med hemsida - jag menar, vi har en adress, så varför kan inte den leda hit till bloggen så länge? Det är väl coolt nog for now.

Mitt photoshop hänger sig bara jag samtidigt gör en manöver och TÄNKER på nästa jag ska göra. Annars hade loggan varit uppe på bloggen vid det här laget. Men du Micke - nu kan du väl fortsätta med det pysslet.

Några av de där handoutsen var lite förargligt (nej, lite pinsamt) att vi missade så mycket på. I övrigt var vi toppen.

Lyckas vi skrapa ihop ett tremannalag till onsdag? Jag är med, Bodil räknar jag med också. Visst då? Anna? Micke?

Anonym sa...

Gubbigt - absolut. Fler tjejquizmastrar! Det borde väl kunna framföras?

Kändes hedrande att vara med, jag lärde mig så mycket. T.ex. att kinesiska muren ser ut som Neverland!

Kommer på onsdag, Toft ska på två dagar lära mig allt om sci fi och gubbrock.

Heja Turboapa!

Anonym sa...

Heja Turboapa! Det känns som att vi trots rivaliteten ända har någon slags pakt mellan pjättar och monkees, är jag den ende som känner det? Nåväl, aploggan är gryyyym och jag är avis. Vår visserligen stiliga Spitfire störtar i jämförelse...

Handouts är kul, det vill jag hävda med eftertryck! Sen tror jag inte att Nolegs är mycket äldre än apor och pjättar.

Tack för god match!

Anonym sa...

Hahahahahah skakigt x2000 - och det är väl därför bilderna är skakiga?

Det är jättefint att både apor och bananer syns bra på en av bilderna, tycker jag.

Och jag glömde en sak: fatta att jag har FANTISERAT om att en six degrees of kevin bacon-fråga skulle komma på nåt quiz. Eller så var det kanske att jag tänkte att om VI fick sätta ihop ett quiz så skulle det vara med en six degrees of kevin bacon-fråga. Coolt.

Du Pjätten - det är så himla fint att du visar ditt tryne här nu och då. Och du vet ju att vi skulle göra detsamma om ni bara hade en blogg ni också (vi är ju rätt så virtuellt lagda de flesta av oss). Och du förstår säkert att vi också känner kärlek. På vårt eget speciella sätt. Får jag citera dig (på ett ungefär)? För det var så fint.

"Ja jag håller alltid på er. Om inte vi vinner så tycker jag att ni ska vinna. I alla lägen. Jag vet ju att ni inte riktigt känner likadant, men ändå..."

Anonym sa...

Jag har förresten ändrat mig om det där med gemensamt träningsläger. Det är ju inte som att sajkopjättarna beHÖVER hjälp. Vi får ha ett internt. Åsså får vi hitta på nåt nyttigare sätt att umgås med Fi. Nåt som går ut på att kartlägga varandras svagheter och styrkor, typ. Nåt vi kan ha användning för MOT dem.

Anonym sa...

Ooorkar inte ikväll!

Anonym sa...

Girl power!

Anonym sa...

Go get them Girrrrrrls!!!

Anonym sa...

Nä jag kommer ihåg att förra året hade mj en liten svacka just efter finalen också. Det är helt ok. Han kommer igen med full force i början av februari. Sen blir det korpfotbollskrockar här och där igen, men det är inget att oroa sig för. Han är vår.

Själv ser jag stort fram emot kvällen som en avspänd jam session. Är redan lite lullig efter att ha avtackat en kollega med vindrickning. För att riktigt markera den avspända attityden tar jag med mig en stickning också.