10 januari 2008

2008:01

Maria och Peter inledde tävlingsåret med ett avspänt, vid-bord-sittande, vinägerchips-frossande Tim-quiz. Skitmycket geografi var det! Men vi kände oss till exempel helt trygga i att Grekland är det land som har flest utomhusbiografer, att Brasilien är störst och att den sport vars utövare oftast dör i hjärtattack och stroke under utövandet är golf. Vad båten på bilden hette kunde vi dock inte få fram ur hjärnorna (men glöm inte bort att vi en gång plockade fram namnet på organisationen som MacGyver jobbar för!). Och vi lärde oss massa annat! Vi berättar gärna nästa gång vi ses. General no legs vann. Och för Guds skull, glöm nu för fan aldrig bort: LOTTA SVAREN PÅ RANGORDNINGSFRÅGORNA, no matter what. Det gäller ÄVEN OM FRÅGAN HANDLAR OM FILM. FÖR I HELVETE.

Vi behöver inte nämna några poäng. Kanske hade vi fått några fler om vi varit fler, kanske inte.

Och nu till den närmaste framtiden.

1. Blir det quizza av?
Jag kommer förhoppningsvis att vara i internetskugga från kl. 17.00 på onsdagar, och måste verkligen få veta tidigare än så om det blir spel. Och helst vill jag ju veta några dagar i förväg. Det är ju liksom människor vi stämmer träff med - det måste väl gå att veta några dagar i förväg om man kan träffas eller inte? Det går ju i alla andra sammanhang där man stämmer träff med folk. Jag (som i och för sig verkar vara den enda som lider av den nuvarande situationen) bönar och ber om föreslår att alla som identifierar sig som apor säger bu eller bä här på bloggen så tidigt som möjligt!

2. Blir det ett fysiskt bekvämt quiz?
Detta med att ha nånstans att sitta. Detta med att någon kanske kan komma lite tidigare. Kan vi ta och snacka om det nästa vecka?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig bild, Maria!
Jag är med på onsdag

Anonym sa...

[ledtråd] Båten i The Life Aquatic heter The Belafonte vilket är kul eftersom...

Anonym sa...

...Harry var calypsosångare?

Anonym sa...

Bodil! Vill säga tack till dig, men jag vet inte hur jag får tag i dig. Jag själviskhetsgooglade mig själv för det sa min kompis att man skulle göra för att se vad för hemskheter andra hittar om en. En av hemskheterna var några otroligt fina och snälla ord du skrivit i våras. Tack så mycket Bodil vackra människa. Tack. /Fredrik Rubin

Anonym sa...

fredrik.rubin@gmail.com
Så kan du få ditt tack vad fin du är.