23 januari 2008

2008:03

Som vanligt inga frågor om mitt specialkunskapsområde Kiss. Jag förstår inte*. Det hade ju varit extra behövligt nu när låttexter i största allmänhet inte längre kan anses vara mitt specialkunskapsområde eftersom jag INTE TOG DO YOU REALLY WANT TO HURT ME.

Som Åsa sa: om man hade fått poäng på nåt Boggle-liknande sätt, som till exempel att man får mer poäng ju mer ensam man är om ett rätt svar - då skulle vi krossa all competition hands down. Vi (ja, eller Bodil då) klarar sjukt obskyra filmfrågor, men träffar inte av ett rätt svar när det är "Da Vinci-koden". Vi borde LÄTT ha snarkat ihop fyra poäng till.

Och full pott på rebus-handout var SKÖNT för självkänslan. I övrigt kändes det mest lite bedrövligt, faktiskt. 17,5 fåniga små poäng. Treorna hade 19,5.

Nån som kommer ihåg nåt mer moraliskt uppbyggligt?


*De har (eller hade iallafall förut) Kiss-quiz på Vinylbaren. Någon som har koll på nittitalsskivorna och vill hänga med? Jag kan alla låttexter, bland annat.

1 kommentar:

Bodil Johansson sa...

Vi sammarbetar mycket bättre nu. Vi blir ett bättre lag men kan bli ännu bättre. Och därmed börja vinna.