14 oktober 2006

Public Service är på tapeten

Tack vare Göteborgsposten vet jag nu hur populär jag är; om jag tar skiten eller står på mig.

På netdoktor har jag testat mina kunskaper om stress. Jag vet vad mitt beroende kostar; jag vet om mitt barns utveckling, vecka för vecka; jag vet om jag kommer att bli överviktig, diabetiker eller vegan. Jag vet nu till och med om jag är äpple- eller pärontyp.

iForm har gjort mig hel. Jag har beräknat min ämnesomsättning. Nu vet jag att jag bör byta jobb, det är fel på jobbet inte på mig. Jag vet nu hur tjock jag är om tio år och hur jag ska förbränna mina synder.

Expressenquizen (kostar 7 kronor per spelomgång) säger att jag inte har koll på TV-serier, på nöjeslivet och på Johnny Depp. Jag måste erkänna att jag skolkade från Pokertestet, Greklands- och Storbritannien-kunskaper och mycket annat men jag gjorde, av mycken nyfikenhet, ”BARA FÖR TJEJER: Har du fått vårkänslor?” och ”Hur STAR WARS är du?”

Om jag var aftonbladets Plusmedlem kunde jag veta hur sund jag är att inte hänger med gymsnacket. Att jag inte ska känna mig utanför om jag inte tittar på lost och Idol. Att jag inte har socialfobi. Att mina alkoholvanor är sunda.


Hos Johny Alm – konsult och föreläsare – har jag testat min SQ (Social kompetens) och mitt ledarskap.

På testit.se: Supernostalgi, 80-talet 80% rätt, Sex IQ 92 % rätt, EQ-testet 28 poäng, Barcelona-testet 450 poäng

På Umeåuniversitets studentserver har jag testat det lilla jag visste om Europas flaggor.

Miljöförvaltningens växthusgastest redde ut det för mig hur mycket jag ska gå ned för att nå Stockholms mål på 4,0 ton koldioxid per år. Nu vet jag att jag är villig att gå ned ytterligare några kilon för att öka chanserna för att Stockholm ska nå sitt mål.

På SVT.se har jag testat min nyhetskoll! Om vad jag minns av september månads nyhetshändelser.

Bland annat har jag testat mig inför nästa riksdagsval. Jag har testat mig om jag blir 100 år gammal; hur bra jag är i sängen; om jag blir en bra politiker; om jag kan bli av med mina fördomar; om jag är Kant eller Hegel; om jag är Freudiansk eller Jungian

På theFutureMinders har jag till och med testat mig om jag gissar rätt mitt öde. Där kan man testa sig vilka tidpunkter som är bra för att göra något specifikt, innan man går vidare till en sida som berättar för en vilka tidpunkter som egentligen är de rätta för att: go on a date, start a relationship, enjoy sex, try something new och och och.


Jag vet inte om Pickwickarna redan har gjort det men för dem som ännu inte hittat detta: http://www.werbeka.com


Jag har inte gjort: Scientologernas ”personlighetstest”, DN:s ”kulturtestet – Stockholmsspråk”, Pripps ”testa dig hur mycket du ska dricka när du tränar”, UngaFaktas ”är du en riktig viking?”, Rfsl:s ”hivvett & etikett quiz”, Säker skogs ”motorsågtestet”, Apoteketets ”alkoholtest”, Slutaspelas "Är jag spelmissbrukare?", Hästfolkets ”testa dig om du är medryttare”


Jag hade hittills trott att vi hade uppfunnit datorn för att slippa göra så mycket själva. Att på egen hand ta reda på så mycket om sig själv kan inte vara nyttigt.


Jag surfar vidare. Snart kan jag testa mig:
om jag har förträngt om någon förgripit sig på mig som barn
om jag är en idol-fantast eller idol-kritiker (för det finns inte något annat alternativ)
om jag är en lojal europé eller bara en infiltratör.

/Mansoor

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses!

Testade min allmänbildning på av Mansoor rekommenderad länk, landade på 95 poäng av 120 vilket gav omdömet "Utmärkt", annars kan man fördriva tid framför sin dator på DNs skojiga spel Ord på ord. (Scrolla längst ned på startsidan så hittar du det...

Anonym sa...

Ja jag har också hittat det. Men jag får så skitdåliga poäng. Det blir nog ingen Nemi-vinst för mig... Man ska nog va Alfabet-wacko för att lyckas (hint hint).

Anonym sa...

Den som har mest poäng på DN-spelet har 374. Det är ju jättemycket. Jag tycker det är dåligt förresten att det alltid är samma bokstäver som dyker upp i början.