18 oktober 2006

Rapport

Ja, det kan väl sammanfattas så här:

Vi fick pissiga 17 poäng. Var sura. MEN sen så räckte det till en andraplats. OCH Spitfire Psychopaths hade bara 14, och var JÄTTESURA. Så då blev vi genast nöjdare.

Kom ihåg. I första hand på pallplats, i andra hand över 20, i tredje hand slå PS. Ibland sammanfaller allt detta, ibland inte. Ibland lyckas vi inte med nåt, ikväll med två av tre kriterier för godkänt.

Lärdomar:
- Kvinnor blinkar (enligt Tims science-källor) dubbelt så ofta som män.
- Finland har det nordligaste McDonalds i världen (och Nya Zeeland det sydligaste, men den tog vi)
- Det ska vara minst 14 instrument i ett storband, FAST det finns ett band som heter Tolvan Big Band. Men de är ju för fan ARTON stycken i det bandet (www.tolvanbigband.kajen.com). Så jävla sjukt. Men ingen gitarr.

6 kommentarer:

ml sa...

p.s.
Shakespeare hittade på ordet "lonely". Det är ju vackert ju.

Anonym sa...

Rovaniemi - mer lättgissat än Nya Zealand tycker jag... Och 14 visste jag också. Satan - måste sluta med fotboll. Men jag fick se en fantastiskt fin bebis i alla fall.

Och nästa vecka quizar jag.

Anonym sa...

kolla här! Världens tio smutsigaste städer. Den listan bara måste alla memorera ju.

http://www.blacksmithinstitute.org/ten.php

Anonym sa...

Och Peking (som vi fick lära oss på ett tidigare qiuz) är världens skitigaste huvudstad. Vilket jag kan intyga eftersom de fläckar jag fick på baksidan, precis ovanför skorna, på byxorna aldrig gick bort oberoende koncentrationen av fläckmedel och klorin i tvätten. Så det så.

Till slut föll byxorna samman i en trådhög pga för många rengörningsförsök.

Underskatta aldrig kinesisk skit.

Anonym sa...

Hmmm... I have found the Dragon's Lair!

Anonym sa...

industrispionage? Keeeeeewwwl!