05 april 2007

Måste vi tänka om?

Om inte ens de som vinner har 20 poäng - då måste väl minst-20-poäng-regeln tillfälligt upphöra?

Vi hade 17 poäng, vilket i sammanhanget var helt respektabelt. Det räckte inte till pallplats, men vi hade mer än pjättarna iallafall.

Vi kunde en massa bra saker. Några saker missade vi, vilket var störigt eftersom vi var dem på spåren - de bara kom inte ända fram ur bakhuvudet. Ingen miss var så där riktigt pinsam.

Bodil och Maria lyckades inte riktigt plocka fram namnet på skådisen som spelade Mike Hammer (och i Mistrals dotter spelade han väl själva Mistral, eller?). O'Keefe? Keith? Stacy Keach var det ju. Jag tycker vi var ganska nära.

Det var ett roligt och svårt quiz. Snabbt gick det, inga rökpauser där inte. Jag tycker faktiskt att vi borde ha fått vinna. Men flera gånger lyssnade vi helt enkelt inte tillräckligt noga.

Veckans ickepoäng måste väl vara att man skulle namnge de tre monkeesarna förutom David Jones. Johan drog tappert tre namn ur sin inre hatt, men det funkade inte riktigt.

Jag hävdar dock att vi hade kommit på bättre plats om inte Bryan gett för mycket info på en fråga. Först på sista frågan kom det låttextläsning. Men istället för att recitera första versen, så läste han första versen OCH REFRÄNGEN, DÄR TITELN FANNS. Åsså skulle man bara säga vilken grupp det var. Jävla skit. Fast det kan väl inte ha varit så jättemånga som kunde ens det. MEN ÄNDÅ.

På baksidan av omslaget till deras Greatest Hits så hade de JÄTTEKONSTIGA byxor på sig. Benen var liksom väldigt smala, hela vägen ner. Det såg ju bisarrt, och lite spännande ut. Stuprör, upplyste min ett år äldre bästis mig om att det hette. Stuprör.



5 kommentarer:

Bodil Johansson sa...

OK. Bryans besatthet av diverse fobier är väl en sak men hålla på med denna fjompigt nördiga Austin Powers? Och vem fan kan namnen på medlemmarna i The Monkees?

Inte riktiga apor iallafall. Vi är dessutom fortfarande snyggast. Ha

Anonym sa...

Ni borde ha svarat våra namn. Hey hey, we're the monkeys(sic)! Anyway, bra jobbat!

ml sa...

Men vi var ju så positivt lagda att vi trodde det var värt att chansa på slumpmässigt valda namn hahahaha.

Jag kom förresten på en pinsam poängmiss. Mycket, mycket pinsam. Ett filmcitat. Naturligtvis var det Natural Born Killers. Citatet handlade ju om just det. Fy fan.

Anonym sa...

Kära apor!
Tyvärr blir jag borta ett tag till. Ada och jag ska till Stockholm och sen vidare till Belgrad. Så först i mitten av maj är jag back on track.
Saknar er alla, håll ställningarna!

Anonym sa...

Är det någonsin bra nyheter när ett meddelande börjar "Kära apor"?

PS: Om vi inte dödar Udengar ikväll så kommer det att bli flaggraid imorgon igen så håll tummarna primater!