17 april 2007

Premiär-brunch

Jaha. Äntligen fick man så delta i det vetenskapliga experiment som stavas v - a - d - h - ä - n - d - e - r - o - m - m - a - n - k - o - r - s - a - r - a - p - o - r - m - e - d - p - s - y - c - h- o - n.

Men first things first. Anna var där! Vilken oväntad bonus. Nu är hon borta en lång stund framöver, men vi är alla trygga i relationen, och vet att hon alltid finns med oss i hjärtat. Och sen är hon tillbaka.

Ett biexperiment var ju det här med själva brunchen. Skulle den som inte äter kött få något att äta? Jodå. Ägg, stekta champinjoner, vita bönor i tomatsås och raggmunkar. Jag som lätt blir modstulen och känner mig diskrimerad i såna här situationer var helt nöjd. Den bleksiktiga tomatsåsen gjorde ju också att maten inte blev helt monokrom, som annars brukar bli fallet när man ställer sig utanför köttfärgskalan. Sextifem kronor. Åt man kött fanns det ingen ände på allt salt och flottigt och rosaskimrande man kunde få i sig, tyckte jag det såg ut som.


Så musikkrysset. Med Bryan. På bilden ser ni tre fjärdedelar av det hybridlag (A Match Made in Heaven) som deltog i experimentet. Vi tyckte det var lite väl lätta frågor (men som ni ser i det övre högra hörnet av bilden tyckte inte alla det tydligen). Jag var för övrigt så uppspelt vid rättningen att jag glömde bort att fota kontrollgruppen (Cheetah 75) bredvid oss.

Som ni ser gick det inte att låta bli eftermiddagsölen. Den var god.


Inte var det många lag på plats, inte, men resultatet av experimentet var ändå intressant: hybridlaget fick helt enkelt alla rätt. Det fick inte kontrollgruppen (ni ser själva på bilden av deras korsord. Det finns luckor. Och "GRANITE" skulle vara namnet på Keitels rollfigur i Reservoir Dogs. Hmmm). Jag vet inte, men jag tycker ändå det är värt att upprepa:
HYBRIDLAGET HADE ALLA RÄTT.

Två bokstäver hade vi fel, men domarn dömer, och who are we to complain?

Jag vill göra det igen! Jag vill experimentera varje gång! Olika konstellationer! Renrasigt och blandrasigt. Helt intressant.

Och till psychohalvan i söndagens hybridlag: tyckte ni vi verkade smarta? Ni anar inte hur mycket vi mörkade vidden av våra kunskaper och insikter. Vi maskade så det nästan är pinsamt. Och, for your information - Bodil hade lätt fått alla rätt på egen hand.


Bodil dricker vin ur sitt barns apmugg. Ni har inte en chans.

2 kommentarer:

Anonym sa...

...ser inte min vänstra underarm väldigt muskulös ut?

ml sa...

Den ser skräckinjagande ut. Ännu en anledning för pjättarna att darra.