18 april 2007

Ojojoj

Hurra hurra hurra hurra hurra hurra hurra! För Åsa, Toft, Maria, Bodil, Peter, Micke och Johan! Och Anna är med oss i anden, som vanligt.

För första gången lottade vi en rangordningsfråga - och se det funkade så himla bra så (Kvällens 2 Mest Förnäma Poäng)! Och fastän vi missade ett årtalspoäng, och fast vi inte kom på rätt däggdjur (Micke var inne på spindel och Åsa på örn...) så knäckte vi Meghan (ja, för att inte tala om alla andra lag i hela lokalen).

Det gick så bra också fast vi var så många! Men vi satt bra, och vi var lugna och avslappnade och fattade ganska okomplicerade beslut. Ni som funderar över sport vanligtvis kan väl göra nåt slags analys. Vad gjorde vi rätt, förutom att vi kunde grejer?

Efteråt. Utanför.
Maria: Vänta nu vad var det jag tänkte på...
Peter: Men nu behöver vi ju inte tänka mer idag!

Johan har för övrigt gjort en intressant iakttagelse. Det finns ett lag (hette de Påse?!), som bara omnämnts två gånger. Förra gången vi vann, då de blev tvåa. Och den här gången vi vann, då de blev tvåa. Hmmmmmmm...... Spooky. Better watch our backs.

Ett speciellt tack till vår suppleant Toft, som blir med oss ett tag framöver. Det är vi glada för.

Nästa vecka har jag med mig gästapa i form av min lilla mamma.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Turboapa, vilket multibegåvat lag! När ska vi äta?

ml sa...

Jag tycker vi diskuterar vidare nästa vecka. Tänk om vi faktiskt skulle ta och försöka få äta på Pickwick istället..?

ml sa...

Eller, alltså, det kan vi ju diskutera här, å sen kan de som dyker upp nästa vecka (fuck fotboll) försöka resonera med makten.

Anonym sa...

Ska man förstå det som så att ni gick åstad och vann igår? Mina hjärtligaste gratulationer isåfall!!
(Min inloggningskod för att få publicera denna kommentar: quzhrig.Låter nästan som ett ord!)

ml sa...

Jajamen vi vann. Och därmed talade både åsa och mj sanning i sina inför-inlägg här nedanför. Vi sparade fullpotten till en annan gång, eftersom den inte behövdes för att vinna, och another one (dvs Meghan) bit the dust. Finally!