15 augusti 2007

Okej, nu börjar vi spela på riktigt

Fredagkvällen går nästan inte att sammafatta. Chokladkakan! Mikrofonen! The venue självt! Christiania! Äckligt, äckligt godis!

Jag vill mena att det ENDA tankefel vi gjorde var att kombinera quiz och Elysée. Hur tänkte vi? Finalen tar tusen timmar och börjar jättetidigt och slutar jättesent. Vi hade lika många frågor men tänkte ro iland med projektet på en bråkdel av tiden.

Jag vill genast föreslå alternativa strategier för nästa Toppmöte (för ett sånt blir det väl?):
1. Börja tidigare, och ta en matpaus mitt i. Där vi äter pizzor vi ringer efter och får hemkörda.
2. Buffémat att snacksa på under tiden, helt enkelt.

Jag kommer aldrig mer att klaga på svåra frågor på Pickwick! Fy fan vad våra (jag menar er andra så klart) frågor var svåra! Personligen tycker jag förstås att fotbollsfrågor är att gå över gränsen, och nästa gång kommer jag att ställa motsvarande specialintressefrågor så det stänker om det. Men det individuella tävlandet tyckte jag ändå var kuligt - det hann ju inte ens bli pinsamt eftersom det blev så stressigt på slutet haha. Andra alternativ (om man vill få tillställningen kortare, men varför vill man egentligen det?) är väl att frågorna skrivs i par och besvaras i par. Men då måste vi ju vara jämna lag. Äh.

Skitsamma - ikväll då? Jag är med.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Trots att jag fortfarande har påtagliga utmattningssyndrom efter fredagens övningar tänker jag dyka upp. Ska dock idka lite datasupport innan så jag ramlar med stor sannolikhet inte in förrän startdags

Anonym sa...

Bleh, glömde nästan posta. Mina föräldrar är här och ikväll blir det farsans lax så inget quizzande för mig.

/mj

Anonym sa...

Eftersom Mickes familj inte vill veta av mig blir valet lätt; jag quizar! Peter kommer sent råkar jag veta, när kommer ni andra?

Anonym sa...

Faktum är att det var en damfotbollsfråga och det är väldigt, väldigt långt från mitt specialintresse. Dessutom anser att det snarare var en nutidsfråga med umeåitisk betoning.

ml sa...

Damfotboll herrfotboll apfotboll - fotboll är fotboll är fotboll. Och du var ju inte ensam skyldig heller.

ml sa...

Mina nästa frågor ska för övrigt bara vara smarthetsfrågor. Inte en kunskap ska man kunna ha nytta av. Bara tänk. Ha!

Anonym sa...

Är inte fotbollsfrågor (iaf t.ex. VM-frågan) allmänbildning?

ml sa...

Nej.