08 augusti 2007

Toppmötet 10 augusti

Checkmiddag:
Bord är bokat för 12 personer på Elysée kl. 18.30.

Toppmötet i stort sett:
Quizzet börjar som vanligt klockan 20.30. På Teater 23. Men jag har glömt när eftersläppet för eventuella civilister skulle vara!!! Skriv en kommentar, någon.

Själva Quiz-upplägget:
  • Frågorna är självfallet på svenska.
  • Tävlingen är individuell.
  • Varje tävlande har 4 poäng att fördela lite som man vill. Minsta utdelbara poängenhet är dock 0,5.
  • Om INGEN kan svaret på ens fråga eller delfråga (det bästa ordet är faktiskt det redan nämnda "poängenhet"), så dras halva den poängsumman av från ens eget resultat (minst 0,25 poäng, alltså).
  • Alla tar med en "voucher question" var.
  • Alla tar med ett "voucher question"-pris var. Presenten ska vara värd högst/omkring 50 kr. (jag insåg just att alla kommer att få pris! för man kan ju inte få två voucher-pris - det säger ju sig själv. gu va bra)
  • Alla tar med en reservfråga var. Den kanske måste användas för att nån som står före i turordningen (se rubriken Turordningen) ställer samma fråga som man själv tänkte göra. Eller så kan den var användbar som utslagsfråga.
  • Alla som vill ha speciella svarsblanketter till sina frågor disajnar såna och tar med sig. Vi kan kopiera på plats.
  • Vilka kategoripris vill vi ha? "Bästa fråga" är självskriven. Resten kan vi väl göra upp om under middagen.
  • Än så länge består det stora überpriset av ÄRAN. Vill vi ändra på det? Ett vandringspris hade ju suttit fint...

Turordningen:
  1. Mats Psycho
  2. Anna Apa
  3. Johan Psycho
  4. Åsa Apa
  5. Anders Psycho
  6. Maria Apa
  7. Camilla Psycho
  8. Micke Apa
  9. Martin Psycho
  10. Bodil Apa (om hon kommer)
  11. Peter Apa

(Johan Apa vet vi INGENTING om för tillfället, men honom lottar vi så gärna in i turordningen vid behov.)

Världsliga detaljer:
  • Ta med egen dricka, om du vill dricka annat än den teaterpersonalöl för 20 kr som kvällens värdinna Åsa så schantilt åtagit sig att hålla oss med.
  • Ta med snacks till den gemensamma snackspotten.
  • Martin fixar efterrätt (!)
  • Åsa och Mats tar med sig Absinth.
  • Vi gör allt som står i vår makt för att få vara utomhus. Tydligen finns det ett partytält om det skulle knipa rejält.
  • Nån sorts musikanläggning kommer att finnas (kan ju om inte annat vara bra att veta om man planerar musikfrågor...)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Eftersläpp: 22.30

Anonym sa...

Varför står det ett utropstecken efter efterrätt?

Anonym sa...

Hmmm, är det Martin som är anonym..? ;-)

ml sa...

(!) betyder att det är anmärkningsvärt att någon kommer med ett så flott erbjudande, att fixa efterrätt.

ml sa...

Bodil kommer på middag, men om hon stannar kvar till quiz vettefan.

Elva personer på middagen iallafall blir vi alltså.

Anonym sa...

Nu sitter frågorna som en smäck - och snygga är de också. Nu gäller bara att hitta ett lämpliggt "Voucher Question-pris som kan matcha mina makalösa frågor.

Bäva motståndare. Sanningens ögonblick närmar sig.

Anna sa...

Jag kommer både på middag och quiz!
Bilen klarade besiktningen i morse, väljer att se det som ett tecken..

Anonym sa...

Sjyrre!

Mina frågor är också klara. Men jag har sån ångest för att de ska vara för lätta ELLER för svåra. Man vet ju fan ingenting! Usch.

asa sa...

Om man vill skriva ut sina frågor går det fint att göra det på mitt jobb; maila pdf eller ta med cd. Min epost är mittförnamn(snabela)teater23.se

Anonym sa...

Vänta nu... du tror väl inte att vi kommer att maila DIG VÅRA FRÅGOR. !!!

Jag mailar mig själv.

Anonym sa...

maila MIG era frågor på fuskis@turboapa så uuum stavningskollar jag! :p

Anonym sa...

Och fuskis@turboapa kommer till mig så det kan ni också undvika.

Bara så ni vet...

Mina ligger fint utskrivna och väntar. Tillsammans med en "Toppmötesmix" på iPoden.