09 februari 2007

Wish you where there

OM Bodil inte hade en sjuk familj skulle Turboapa nog klarat svaret på vem som skrev i Rolling Stones och dog för ett par år sedan.
OM Anna inte var tvungen att jobba så tidigt på morgnarna hade Turboapa kunnat svaret på film noir-skådisen med norskt/irländskt/skotskt påbrå som dog för ett par år sedan.
OM Maria inte var så känslig för afterworkare när hon är lite risig hade vi kunnat svaret på den där konstiga smetiga sången som reciterades. Dessutom hade Maria kunnat kamma hem en check till bordet enär voucherfrågorna uteslutande bestod av sångtexter.

Men om om fanns, skulle jag vara miljonär som någon sa en gång... Det gick fördjävligt mao.

Turboapas resultat onsdag 7 februari:
# Inte över 20 (14,5 p, vinnaren hade 19)
# Inte bättre än sykosarna (de hade 16 kanske, kom trea vill jag minnas)
# Ingen check till bordet.

Det var minst fem flervalsfrågor. Vi lyckades inte få rätt på en enda en!

Det bästa som hände var nog att en General NL kom bärandes på en barstol till Micke så han slapp stå. Vilket var tur. För han är lite krasslig ("svullen i gommen - ett säkert tecken på att något ska bryta ut" som M uttryckte sig).

Nåväl - nu slipper vi oja oss, det kan bara bli bättre! Tänk på stackars Anja som har två guld i bakfickan, pressen måste vara fruktansvärd, jag menar - det är rätt svårt att toppa det. Turboapa däremot kommer att skina av framgång kommande onsdag, åtminstone i jämförelse med de senaste två miserabla aftnarna.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja och tänk på Anna Nicole Smith. Hon är död hon.

Jag är tillbaka nästa vecka igen så klart.

Bodil Johansson sa...

På a) svarar jag att det finns bara 2 kända Rolling stone journalister, Hunter S. Thompson och Cameron Crowe. Eftersom Hunter är död väljer jag honom.

På b) svarar jag Janet Leigh för hon är död och har ett namn som kanske kan vara skotsk/irländskt och så var hon blond och det kan tyda på norsk bakgrund.

På c) svarar jag alltid "Do you think I'm sexy" men av bloggtiteln kan det tyda på en Pink Floyd-dänga istället.

Vi ses på onsdag om inte förr.

Anonym sa...

På a och b tror jag på Bodil. På c svarar jag "Winds of Change" med Scorpions. Checklåtarna var, i tur och ordning:
Love is a Battlefield
Sign your name
Hello
The Final Countdown
Do the Locomotion