11 februari 2008

Inför onsdag 13 feb


Med mössan i hand, skrapandes med foten, ber jag gruvligt mycket om ursäkt för min totala brist på laganda i söndags. Men istället tänker jag vara så jeeevfulskt smart på onsdag. Och det är inte tomma ord.
1) har ett iq på 135 enligt illustrerad vetenskaps nättest (som dessutom påstår sig vara typ superjättepålitligt å nästeanexaktsompårikt
www.illvet.se/htm/IQ...index.html

2) jag hade alla rätt på "Vi i femmans" quiz om djur.
http://www.sr.se/cgi-bin/p4/nyhetssidor/index.asp?programID=3033&nyheter=1

(Sen har jag iofs fortfarande inte fattat hur man gör klickbara länkar, men ni lagmedlemmar är ju både smarta och flinka!)

Spätta vid borhållartid, anyone?

7 kommentarer:

ml sa...

Jag är lite bitter över att ha fått betala SJUTTIFEM KRONOR för en brunch som inte är värd EN KRONA (särskilt inte för en fattig människa för vilken 75 kr är veckans halva fickpengsbudget)... så jag tror Åsa får bjuda mig på en öl på onsdag. Men jag kommer först före åtta sådär.

ml sa...

P.S. VI hade då förskräckligt trevligt med vårt sällskapsspelande, och pjättarna var också där, och spelade Carcassonne.

Och Bodil glömde också bort det. Men var helt ogenerad. Vad är det med er människor?

Anonym sa...

Jag kommer gärna redan vid spättatid.

Kanske kan vi lära oss nått av detta. Schysst 80-talsband, Seona Dancing

http://www.youtube.com/watch?v=6G9uGPQsVNk

/peter

Anonym sa...

Ps.
Då jag inte läst på Bloggen såg jag inte mina fina bilder. Jag såg ej heller att det var pickwick på söndagen. Hade ju gärna spelat Carcassone

Anonym sa...

kommer sent, typ 8-tiden

ml sa...

Hahaha Micke, get this: igår hittade jag din extranyckel i ryggsäcken, men jag blev väldigt förvirrad, för jag hade ALDRIG sett den förut, och jag hade INGET minne av att en främmande nyckelknippa hade någon anledning att finnas i min ryggsäck. Den enda rimliga (?) förklaringen jag hittade var att JAG av misstag hade STULIT någon annans nyckel i omklädningsrummet efter yogan. Det kändes ju obehagligt, och jag fasade lite för att återbörda den. Dels på grund av den plågsamma insikten att någon (på grund av mig!) gått från yogan och upptäckt att deras nyckel var borta, och dels för att jag skulle bli tvungen att ge mig till känna som en mycket sjuk människa.

Tur jag kom på hur det låg till i tid.

Anonym sa...

Vi ses i kväll, jag vet inte när jag kommer, men inte innan sju-halv åtta i alla fall. Radioskugga från nu, men mobilen funkar.