18 februari 2008

Multiinlägg

Inför 20 februari

Who's in? I'm in.


Spelsalongen hos Micke i söndags
urartade i ett veritabelt Carcassonne-mayhem. Vi spelade:
Basic
The river
The river 2 + Draken och prinsessan
The river 2 + Draken och prinsessan + Hertigen
Sex timmar tog det, men sånt är inga problem när monomana hyperfokuserare kommer samman. Fast på slutet kände iallafall jag mig inte så kvicktänkt. Hertigen lyckades vi inte heller få in i spelmedvetandet riktigt, men det är ändå ett bra expansion, för det är först där som man faktiskt få besöka själva staden Carcassonne!


2008:06

Både Peter och Micke tänkte jättemycket på Tommy Lee Jones, men ingen sa ett ord om saken. Förrän efteråt.

Ja, ömsom vin ömsom vatten det gick inte så bra på det hela taget, men våra pyttefå poäng var ändå inte skamliga eftersom vinnarpoängen var så låga. Pjättarna hävdar att Bryan rättade fel i para-ihop-årtal-med-filmtitlar-med-avseende-på-hur-lång-tid-som-gått-mellan-sista-och-näst-sista-uppföljaren-frågan. Så där hade vi garanterat fått in lite mer points om det funnes nån rättvisa i världen. Det och Tommy Lee Jones och nåt till, så ...

4 kommentarer:

asa sa...

Jag ska på en dansföreställning 19.30 och vet inte alls hur lång den är. Om den är klar i tid kommer jag, annars blir det lååångt upphåll ety blondietributeafton lockar nästa vecka.

Anonym sa...

Jag är med bollen på onsdag.

Och jag försökte skriva ett kompletterande inlägg om spel igår men "blogger" tog tydligen inte emot det så ni fick aldrig veta att jag förhandsbekräftade min bortavaro.

Kontentan av gårdagens försök till inlägg är att jag älskar brädspel men eftersom jag sitter inne hela dagarna på veckorna så vill jag nyttja dagens ljusa timmar till utevaro.

Mera brädspel kvällstid efterlyses alltså.

Anonym sa...

Kommer om vi blir 3 (om Bodil kommer altså, räknar inte med Åsa). Kan komma i bordhållartid.

Bodil Johansson sa...

Jag kommer.