21 februari 2008

Spelsalong


På Lördag (23/2) kl. 13.00 tänkte jag att vi skulle spela ett eller annat bräd- eller kortspel. Exakt vad det blir beror på uppslutningen men jag har i alla fall inhandlat två nya Carcassonne-expansioner. Salongen står öppen för såväl turboapor som spitfirepsykopater men meddela vänligen i kommentar om du tänker komma. Jag tror jag köper mindre kladdiga bullar den här gången och kaffemaskinen är trasig så dryckesutbudet är något begränsat. Adressen är klostergatan 6 och namnet är Jakobsson. Karta finns i ett tidigare inlägg.

Vi ses!

10 kommentarer:

ml sa...

Och Peter - att det blir dagtid den här gången också är för att det är melodiiifestival på lördag kväll. Micke är omtänksam.

Anonym sa...

Jag spelar enmiljontusengångerhellre Carcassone imorgonkväll än ser melodifestival (som jag inte kommer att se i vilket fall).

Men om det fortsätter storma som nu blir det ju plötsligt en eventuell lucka. Så uteslut mig inte i förtid ;-)

Jag återkommer i ärendet.

Bodil Johansson sa...

Wow, vad det blåser ikväll. Jag återkommer imorgon om jag kan komma. Sjuk Ruben (förkyld och filar därmed på sitt testamente) men orkar vi upp i tid så ska jag banne mig infinnas på spelplan

Anonym sa...

Hallåja! Psycho-Anders här. Nya expansioner låter ju väldigt mycket mer lockande än den Trelleborgstripp jag lyckats veckla in mig i. Tyvärr kan jag nog inte veckla ut mig är jag rädd. Ha en trevlig salong!

Anonym sa...

Psycho-Anders igen. Stryk mitt förra meddelande tack - jag kommer!

ml sa...

Yeah!

Anonym sa...

Hoppas att inte anmälningstiden har gått ut. Jag lockar med hembakta mazariner!

ml sa...

Jag tackar alla för en god stund. Särskilt kanske Micke för gott värdskap och Martin för HEMBAKTA MAZARINER. Martin påpekar gärna att han aldrig bakar. Bara när det är hans bullvecka på jobbet. Mazariner var det alltså.

Anonym sa...

Lobbyarbete: Kvällsspel, kvällsspel, kvällsspel, kvällsspel, kvällsspel, kvällsspel, kvällsspel, kvällsspel!!!!!!!

Jag kan också baka!!!! Jag lovar...

Ps. jag skippar Blondie på onsdag och quizzar gärna :-)

ml sa...

Men alltså, man håller ju rätt många timmar. Då är det bara fredag eller lördag som funkar. Vilket är heelt ok för mig, nu när På Spåret är slut. En lördag i månaden är det Club Hepcat, i övrigt har jag precis ingenting för mig på helgkvällarna. Fredagar kan jag alltid.

Risk?

Fast jag var tvungen att gå i lördagskväll, just som Anders blev invigd i Guitar Hero. Jag kan nog tänka mig att spela Guitar Hero också. Och Singstar.