21 mars 2007

Synkroniserat misslyckande

Vem behöver specialeffekter om man klarar synkroniserad koreografi...



Efter att återigen ha lidit genom en onsdagkväll med fullständigt meningslösa gissningsfrågor där vi naturligtvis - helt synkroniserat - är helt överens om helt fel svar och skrapade ihop exakt noll (0) poäng på de allra flesta, missade vi säkert tusen poäng på felgissningar - men vi var i alla fall överens...

Detta renderade i inte så hedrande plats utanför pallen men med snudd på tangerat 20-poängsmål och nästan en check till bordet - varför fick jag plötsligt för mig att Megan sade REM, som skulle vara??? istället för RAM, Random Access Memory, som hon tydligen alldeles uppenbart sa fast jag inte klarade av hennes otydliga dialekt - kanske lomhörd...

Kvällen avrundades med ett härligt palaver med de bordsgrannar som rättat vårt papper om svarstolkningar och frågeformuleringar. Kontentan av det hela är att vi fick någonstans mellan 16,5 och 19 poäng och återigen fick se oss besegrade av de onda psykopjättarna.

Men minns devisen Let's learn - om inte annat att dansa - funkar också på ditt närmsta gym - så tar vi nya krafttag nästa vecka.

Ps. Tack till Ok Go för fina filmen

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja fyfasen. Men vi var snyggare än alla andra lag på hyllan.

Anonym sa...

Hahaha Sixten Landby! Vi ska bli som Sixten Landby!

Anonym sa...

Och videon herre min skapare det är det finaste jag sett i hela mitt liv!

Kan ni FÖRESTÄLLA er hur många gånger antagligen de måstat ta om? Det var ju ingen ENKEL koreografi direkt ...

Anonym sa...

Älskar den videon! Bästa koreograferad gruppdans-videon sedan Praise You.

Johan sa...

SÅ ska en dansvideo se ut. Vi har ett löpband i källaren och äntligen förstår jag hur man ska använda det...